Smartledningssystem kvalitet Skoglund mars 15, 2016 i detta kapitel Bild över ditt och dina kunders nuläge Sätta mål för ditt kvalitetsarbete Bestämma hur du vill ha det Kapitel 1. Varför ska du arbeta med ett kvalitetsledningssystem? Goda exempel på kvalitetsledningssystem Hur ser era processer ut? Attityder och dolda skuggsystem Kvalitetsanalysen Vad tycker kunden är viktigt? Omvärlden - konjunkturer och trender Vad händer när du har en ledningssystem för kvalitet? Kapitel 2. Planera och sätta mål Kraften i att sätta mål Hur ett ledningssystem hjälper dig i mål Vad Smartledning gör för dina mål Hur sätter man mål i kvalitet? Två mål att inleda med 155 sek snabbrepris - Planera och sätta mål Kapitel 3. Att genomföra Att fånga upp klagomål och beröm Avvikelser och förbättringsförslag Ansvar och befogenheter Inköp: vad är viktigt för er? Hur bedömer man sina leverantörer? Vilka är våra viktiga dokument? 90 sekunder sammanfattning av att genomföra Kapitel 4. Att leda Kvalitetsrutinen Kundrutinen Produktionsrutinen Kompetens Kvalitetspolicyn Kundkommunikation av ert kvalitetsarbete 63 sekunders sammanfattning till att leda Kapitel 5. Att utvärdera Introduktion till verktyget Smartledning Egenkontroll Kvalitetsbristkostnad Ledningsmötet 72 sekunders sammanfattning till att utvärdera Kapitel 6. Att förbättra Handligsplaner - ska leda till action! Personalutbildningen Kapitel 7. Resultatet Det är dags att certifiera dig! Vad händer nu då? Avslutningsceremoni Andreas Skoglund Fil kand medie- och kommunikationsvetenskap. Erfarenhet av projektledning, affärsutveckling och tjänsteutveckling av nya medier. Arbetar främst med: Behovsanalyser, affärspositionering, konsulting inom hållbarhet och kvalitet. Anmäl dig